Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

tisdag 11 januari 2011

vilket vårväder

Nu är hela taket klart i köket,här ser man var köksön ska vara.Ser ju inte så värst vackert ut nu,kanske..... Vi har fått yngel i akvariumet,8 st.De är så pyttesmå så man ser dom knappt.
Fundera på att göra oss av med akvariumet,tänkte ha ett badkar där i stället(eftersom det är bredvid bastun)Man kan ju skaffa sig ett mindre,behöver ju inte ta upp en hel vägg. Våren känns inte så långt borta nu.Igår kväll var jag & Ninni på en ridtur.1½ timme var vi ute.Första gången som vi red ut i mörker.Kom även en timmerbil med släp,inga problem + en snöslunga som vi passerade.Madicken var cool och lugn brydde sig inte.Det känns så skönt.Att hon har ett lugnt sätt även om hon trots allt bara är 3 år.
En annan grej som är så bra med henne.Om vi är ute och rider med fler hästar,kanske vi kommer lite på efterkälken och ska trava ikapp.Då travar vi en bit,sen saktar hon ner oftast själv när vi kommit så pass nära nästa häst.Det där "tävlings" att ev. springa om alla andra,det har hon inte.Och det är jag väldigt glad för.
När jag var yngre så hade jag en nordsvensk ,som var en racer.Han skulle tävla med allt.....to.m bilar.Så jag är glad att Madicken inte har den där "vinnarskallen"

6 kommentarer:

  1. Skönt med en häst som inte blir hetsig att rida med andra =)

    Svar: Tackar! Okej, hur går det med eran på travet då? :) ska hon starta något fram över? :)

    SvaraRadera
  2. Akvarium är ju så fint att titta på, men det är ju en del jobb också.

    Spännande med köket! Tänk när det blir klart!

    Ha en bra kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Svar: Okej, spännande :) håller du på med trav annars eller? :)

    SvaraRadera
  4. Lite avis blir jag faktiskt när jag läser om era hästar...
    trodde jag skulle ha häst när de stora barnen var små, men det gick inte för de var så allergiska för hästar...
    gubben min har haft 2 hästar för många år sedan, så kanske senare i livet...
    Jag red väldigt mycket som ung...
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att någon har en klok häst =) Min är mer än gärna först men kommer han för långt fram ja då ska vi stanna och vänta in efterslätrnarna och sedan ifrån dem igen osv osv haha. Alla har sina små egenheter =)

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!