Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

söndag 30 januari 2011

Inlagd gurka & Strålande sol

Här är det en bild från hallen........mums,med lite tofsar.Guldspegeln är min favorit.
I lördags var det snöigt väder,väldigt snöigt.Vi var på ridtur 2 timmar,känns faktiskt i ljumskarna....Gjorde inlagd gurka av 2 kg gurka,blev jättegod.
Gubben har snickrat i barnens rum,nu känns det som om vi går framåt....Hade en bit ryggbiff i marinad i 6 dygn,så det blev en god stek med rostade :morötter,potatis & palsternacka+ en god sås.Köttet blev otroligt gott.
Sonen var och kollade Lule matchen i coop med sina kompisar.
Nu är det söndag förmiddag -18 ute men strålande sol.Gubben snöröjer våran väg som drivit igen.Hoppas på mildare väder på eftermiddagen.Jag & Ninni tänkte ta en ridtur.
LITEN UPPDATERING:Blev lite mildare mitt på dagen ,så det blev en ridtur.Vi red iväg på en skogsväg mot Boden.Vi blev förvånade då vi såg en ren komma emot oss på vägen.Vi stannade och tittade,hästarna undrade också vad det var.Den var ganska så nära.....25 m framför oss vek den av i skogen.Hästarna stod länge och bara tittade.Ganska så häftigt.........-Nu,känner jag verkligen av i ljumskarna,vi har ju ridit nästan 3 timmar i helgen.

9 kommentarer:

  1. Här har vi +4 o sol, känns lite som att våren är på väg! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara ute på långa turer! :D dock så brukar det kännas ordentligt i benen!

    Svar: Ja visst är katten gullig! :D fast dock är han ivägen rätt ofta, han är varken rädd för människor, hästar, bilar eller skottkärror ;)

    SvaraRadera
  3. Du verkar vara riktigt pysslig o huslig, säkert jättegott med inlagda gurkan.
    Jag har tittat runt lite bland dina inlägg: Du är ju jätteduktig på att måla. Så fina dom där korten med budskap.
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. När jag ser Ninni på förra inlägget, blir jag varm om hjärtat, hon är så "go" denna unge...

    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  5. Så skönt att det går framåt :-)
    Vilken bra motion ridning måste vara!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Glömde säga - du hänger verkligen med - guldtofsar - så rätt ;-)

    // Maud

    SvaraRadera
  7. Svar: Haha, alltid lika spännande att träffa renar och andra djur ute! Tur att hästen är snäll då :) Jag ska ut och rida en lång tur idag, träningsvärken imorgon kommer som ett brev på posten ;)

    SvaraRadera
  8. å vad gott det ser ut.
    kram Anni

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Länge sedan jag skrev nu, men jag har läst varje dag. :)
    Det har varit fullt upp här med Johanna som fortfarande är sjuk efter nästan två veckor. Mycket jobb är det också, både med det vanliga och Kanel & Cayenne. Vi har beställt en del nya varor från Formex och nu väntar jag med spänning på att de ska komma så att jag kan lägga ut dem i webbutiken. Det är lite tomt där nu.

    Vad härligt att ni rider så mycket! Och vad häftigt med renen. Här nere har snön nästan försvunnit helt, det ligger bara kvar där man samlat det i drivor när man skottat. Idag har vi fyra plusgrader.

    Kram!!

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!