Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

fredag 14 januari 2011

Grekisk kyckling

4-5 kycklingfileer
1 vitlöksklyfta
2 dl. vitt vin
1 brk.soltorkade tomater
1 dl.fetaost
2 dl.grädde
2 dl.creme fraiche
1 hönsbuljong
½-1 pkt.provencalsca örtkryddor (finns i frysdisken där dill finns)
salt,vitpeppar,sv.peppar

Dela fileerna,salta & peppra,bryn i en stekpanna & lägg i en ugnsform.

smält smör & pressa i vitlöken.Häll i örtkryddorna,de strimlade soltorkade tomaterna med någon msk.olja. Häll över vinet.

Låt koka ihop.

Häll i grädde,creme fraiche,buljongtärningen.Salta & peppra efter smak.Låt allt bli varmt,koka i hop.

Finfördela fetaosten över kycklingen,& häll över såsen.

In i ugn 225 grader ca:15 minuter. Lycka till... smaklig måltid

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Tack för du berättade mig om god mat. Jag har sparat recept och testa på våren eftersom jag få inte äta mat pga äter modifast pulver i 4veckor innan jag opererar minska magsäck i feb. Sedan dricker soppa och mos 5-6 veckor till. Efter äter jag vanliga mat då vill jag prova din kycling...
    Ha en skön söndag. Mvh Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, nu är jag tillbaka igen :) efter ett litet uppehåll..

    Låter riktit gott! Detta ska jag absolut testa!
    Kram

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!