Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

fredag 20 maj 2011

Gott till grillat

Den här såsen är god till kött.Har även penslat på i slutet när man gör kött i ugnen,eller spjäll på grillen.Blir så gott.Så här gör du:½ dl sirap,½ dl ketchup lite grillkrydda,peppar smaka av....mums.
Vi äter såsen till maten,en liten klick bara.så gott.

Ninni har tagit dessa kort,på denna kloka dam.Hon fyller snart 4 år,är en unghäst.Hon har fått några nya tänder,man glömmer bort att hon bara är en unge....hon har nåt speciellt.


När Ninni hanterar henne är det som om nån gett henne nåt lugnande.Hon böjer ner huvudet när Ninni leder henne på gårdsplanen.





Att sen se hur denna 8 -åring kan rida denna häst,som bara vet vad start o stopp är.
Är ju fantastiskt.Trava iväg efter vägen.....För hon litar på Madicken.


Förstår ni vad jag menar.Sätter man sin 8-åriga dotter på en unghäst som gått på travet för ett ½ år sen.Då är hästen speciell.




Den här killen vill mysa mycket,han somnar nästan.Bli kliad är det bästa som finns.








10 kommentarer:

  1. Åå så flotte hester.
    Ha en fin helg Marit.

    SvaraRadera
  2. Hon måste verkligen vara jättesnäll och klok som tar hand om barnet så fint :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också ett gott recept, nästan liknade ditt, men då mar man lite rivet apelsinskal i också :) Underbar häst!

    SvaraRadera
  4. nu blir jag lite häst-avis :)
    så fina bilder!
    lycka till på fotokursen, fast du kan ju redan!
    kram fr dalsland//

    SvaraRadera
  5. fina bilder, och vad gott det låter med såsen/ marinaden /Johanna

    SvaraRadera
  6. Så fint... Verkar vara ett bra samspel mellan Ninni och Madicken . Ser så mysiga ut tillsammans.
    Tack för receptet ,gillar att testa nya smaker . Skriver av det direkt.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Skulle själv inte våga sitta på en kiten Ponny...hon är tuff hon.
    Vilken härlig sås blir nog att prova.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tack för din kommentar hos mig - vår veranda är en bidragande orsak till att vi har svårt att "lämna" vårt hus, när kvällssolen värmer där så är det underbart!
    Din sås ska jag prova nästa gång det blir grillat, verkar både enkel och god.
    Duktig liten tjej du har! Men jag tror jag vet vad du menar, vissa hästar (djur) har det där speciella som gör att man litar på dom till 100%.
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  9. Hon är tuff din tjej, jag hade inte vågat mig upp även om hästen är så pålitlig som er.

    Receptet ska klart testas!

    SvaraRadera
  10. Vilken duktig tjej du har :)

    Grillat, mmm så gott. Har inte börjat grilla än, men till helgen ska vi grilla. Ska komma ihåg ditt tips då :D

    Hur har det gått annars på fotokursen?

    Kramen

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!