Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

söndag 1 maj 2011

1:a Maj

Nu har jag bloggat 1 år,drygt 12 000 besökare,helt otroligt.1000 besökare varje månad.Vet att det är många vänner,bekanta,grannar,släktingar & många bloggvänner.Både i sverige & Norge.Det är så kul,blir som en dagbok.Jag älskar före/efter bilder.Tycker om att försöka blanda lite allt möjligt.Hips vips så har man med lite tur nåt gott & ätbart.


Ninni har planterat melon kärnor och paprika.Spännande att få se vad det blir...




Vi har haft en mysig helg,många timmar på hästryggen.Känns ordentligt på insidan av låren.Nu ikväll blev det en skritt tur på 6 km efter timmerbergsvägen.En mjuk & härlig skogsväg med många backar.Ninni red "ponnyn" så hon har nog lite ont i baken hon med.


Nu lite mys med chips & dip.Vilken favvo dip har ni & chips?






12 kommentarer:

  1. Creme Cheese-chips och ranch-dip, eller helt enkelt dill & gräslök. Men mest gillar jag ostkrokar ;)

    Svar: Beror lite på när hon blev avmaskad sist? Om du vill kan du ju göra en sån där "kolla masken"-analys, då får du veta exakt :)
    Sen är det alltid bra att veta att höet är bra, för det gör verkligen stor skillnad! Fri tillgång på hö i hagen kör jag på båda mina och de trivs super med det.
    Har ganska mycket erfarenhet av smala hästar känner jag (Bosse är värst!) så hör av dig om du undrar nåt mer :)

    SvaraRadera
  2. Ja vad roligt att så lite själv, jag har tänkt på det oxå,bara så gott att kunna gå ut och hämta när man behöver
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. Gillar inte chips =)

    Melon har jag faktiskt inte tänkt på att man kan så...ska pröva, tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni har det.
    Ja, tiden går fort. Jag har bloggat i över 4 år och det känns ibland som att man har bloggat klart.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du har så många läsare. Du har en jättefin och inspirerande blogg så jag förstår det verkligen! Du har oxå så fina bilder!
    Vad härligt det ser ut att odla fröer och sånt. Tänk om man skulle våga sig på och prova..? Jag har alltid-förr-misslyckats och av det dragit slutsatsen att jag inte har gröna fingrar - men man kanske skulle ge sig på ett försök igen :)
    Ridning är bra träning för rumpa och lår - och för själen!
    Ha en fortsatt fin måndagskväll! Hoppas ni har det lite varmare än vi har här uppe i norr. Brr! I dag var det -2.

    SvaraRadera
  6. Grattis till 1 år som bloggare! Du har en mysig blogg med fina bilder ,alltid trevligt titta in här( sen har du ju gett mig nya bloggvänner också)
    Chips , jag gillar mer ostkrokar och pop-corn men pringles original är nog min favorit bland chipsen.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad gillar du för chips och dip då? :)

    Svar: Jo, kan ju vara så att det är någonting med tänderna som gör att hon inte lägger på sig hull ordentligt :) har ni kollat hennes tänder något nyligt? :) annars kan det vara en idé :)

    SvaraRadera
  8. Svar igen: Ja, och angående avmaskningen vet jag att många tidigare avmaskat före och efter betet. Nu har jag för mig (vet inte säkert?) att man måste göra en analys för att få ut maskmedel, detta för att de inte vill att maskarna ska bli resistenta mot medlet. Jag är inte helt säker på hur det funkar eftersom våra hästar i stallet blir avmaskade och vaccinerade av stallägaren, så vi behöver aldrig tänka på det :)

    SvaraRadera
  9. Ja tiden går fort :)

    Vad skoj att du har bloggvänner även i norge :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Sv: Vad kul att du gillade godisburken :) Håller helt med twist och Kongn av Danmark (urk) är pensionärsgodis..hihi likaså håra karameller som man måste suga på för att inte riskera plomberna :0 Vad gillar du för godis? Själv älskar jag choklad :)
    Ha en fortsatt bra tisdag!

    SvaraRadera
  11. Heej!
    GRATTIS Livet på storholmens 1årsdagen.
    Hoppas ni hade trevlig på valborgen?
    Och själv var jag hemma låg sängen hela dag kväll grund av ryggskott. Ja det var för kallt ute att målade lekstugan. Fick dumma inflammation ryggen, höften. Det går över snart.
    Men ändå hade jag gjort mkt och nu få paus.
    Ha så bra Mvh Lotta

    SvaraRadera
  12. Grattis till första året! :)
    Tittar in här så gott som dagligen. Har varit lite dålig på att kommentera på sistone, men det betyder inte att jag slutat läsa. Livet är lite hektiskt just nu bara.... :)
    Sköt om dig!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!