Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

måndag 6 december 2010

Trattkantarell & hockey

Helgen har varit intensiv med jobb & julmarknader.Är förkyld,rösten är inte som den borde.Jag låter som en hes gubbe i målbrott.....
Dagens middag blev hemgjord potatismos(med en skvätt grädde i )& julkorv,så gott.
Ikväll åker gubben med sonen på hockeyträning.Ninni ska till byahyset och träna på lucia sångerna.
Våran lilla trattkantarell(Puma) ligger i hallen och sover.Om 2 dagar kan vi nog ta bort stygnen på hennes bakben.Hon vill verkligen inte vara inne hela dagarna.När jag går ut med henne i koppel,visar hon tydligt att hon vill till hundgården.Vilja & Nike är ju där på dagarna.
Hon har inte fått vara i hundgården på säkert 1 vecka.
Hon har faktiskt suttit i hallen och skällt.Då hör ju de andra hundarna henne och skäller tillbaka.Sen på e.m när vilja & Nike kommer in från hundgården så lukar & nosar Puma överdrivet på dom.Ungefär som var har ni varit.Jag är inge avis alls på att ni får vara ute.
Oj så skönt det ska bli när hon får ta bort tratten,bara hon låter bli såret.Hon vill verkligen ut till de andra kompisarna.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för titten. Det tog sin tid men men.
    Hoppas allt är bra.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  2. Här går det också i förkyldningens tecken...
    Vi var i Stockholm i helgen, därför den långa bilresan... ca 70 mil en väg.

    Hoppas du får en fin vecka och att du och hunden blir frisk:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Din blogg är annurlunda, det är bra!

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Jag trodde inte heller att man kunde bli allergisk mot dem, det var därför jag skaffade den för att jag har pälsdjursallergi. En pälslös krabat borde jag tåla då tänkte jag. Det tog faktiskt över ett år innan jag började reagera på den. Ett år senare hade min allergi utvecklats kraftigt så att jag fick astmaanfall och hamnade på sjukan. Det var leguanens spillning som fick mig att reagera, tillslut kunde jag knappt hålla i ödlan. Det kan också varit så att mitt immunförsvar var kraftigt nersatt vid tillfället. Men vi hade inget val än att häva bort han. Jag är bara så glad att han fick ett bra hem. Nu ska jag göra mig klar för att åka till jobbcoachen som hjälper mig med mitt personliga brev och cv. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  5. Stackarn med tratten men snart e ordningen återstält.

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!