Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

måndag 20 december 2010

Pepparkakor

Här har det bakats pepparkakor,massor.Första gången jag gör på egen deg,men det ska vi göra om.Ninni gjorde många hästkakor........lite deg hamnade i magen också. I lördags var vi på julbord med gubbens jobb.God mat och superbra underhållning.Barnen var hos mormor & morfar.
Alla hästar i stallet har fått peparkakor på boxdörrarna,blev riktigt "juligt".Barnen har även gjort ett fint ljus med Madicken på.Visst blev det fint.
Ikväll blir det stallet en sväng,sen hem o värma sig med glögg & pepparkakor.

11 kommentarer:

  1. Fina dom är o säkert goda oxå :)

    SvaraRadera
  2. Ser både fina och goda ut ! Här ska skapas 2 pepparkakshus i kväll. Nilla

    SvaraRadera
  3. Gjorde också pepparkakor på egen deg i år, första gången för mig med. Degen blev supergod.....men kakorna blev sådär.... Luktade lite som knäck och var väldigt hårda. Man skulle kunna misstänka att jag hade haft för mycket sirap i, men jag har dubbelkollat och jag har tagit rätt mängd av allt. Konstigt.... Någon sa att det hade blivit perfekt deg till pepparkakshus eftersom den ska vara extra hållbar.... Hur ska man tolka det?! :)

    Här är också kallt nu! Jag fryser och fryser, är också en väldigt frusen person....

    SvaraRadera
  4. Åhhhh, vad mysigt det lät med pepparkaksbak....
    Hästarna var fina.... mysigt för de "riktiga" hästarna att få jul.......
    JULkram Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Härligt med pepparkakor.Skulle baka med min son och grannbarnen.Det slutade med att jag och grannflickan bakade själva.Grabbarna skulle leka med bilar i stället.Vi gjorde till och med ett pepparkakshus.
    Ha en bra dag.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  6. Härliga pepparkakor!
    Ha det så mysigt med julförberedelserna - tur att man kan koppla av med lite glögg emellanåt ;))
    Kram Allis

    SvaraRadera
  7. Skitkallt säger du...haha...vi har -19
    Va nyss ute en sväng, tgrodde jag skulle förfrysa mig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det kul och mycket lättare än vad man tror att sätta egen deg, det doftar så gott i hela huset. Jul kram från mig!

    SvaraRadera
  9. Vad roligt och mysigt att baka! =)

    Godmorgon!

    SvaraRadera
  10. Mys!

    pepparkakor e grejer det!!!!

    SvaraRadera
  11. Vad gott det ser ut , egen deg brukar bli godare..

    god jul Och kram ifrån Jenny

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!