Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

lördag 11 december 2010

Madicken

En bloggvän från södra sverige undrar om jag har hunnit baka nåt,jag har tänkt hela veckan att jag ska minsann baka pepparkakor.Men hon gissade ju faktiskt väldigt rätt,att jag inte har bakat o bara varit i stallet.
Jag och Ninni for till stallet kl:08:00 i morse.Hem o äta,sen till stallet igen.Sen blev det en sväng till stan,där köpte vi havre,lila grimma,rosa grimskaft,lila rosetter till manen,hästgodis,borste,hinkar m.m
Mina föräldrar har också varit & tittat på Madicken,mamma hade med sig äpple till henne.Men det var inget för Madicken.Hästen gillar inte äpplen.......
Idag har hon fått bekanta sig med de andra hästarna.
Ikväll for vi till stallet hela familjen.Ninni provade den nya "lila"grimman,den var fin.Men hästgodiset gillar hon inte heller.Hon är en riktig finsmakare verkar det som.
Så idag blev det många svängar till stallet,men kul har det varit.Och kallt.

Nu ligger vi i soffan o kollar dödligt vapen.Vi åker till stallet imorgon kl:08:00 igen.

Hela familjen................

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg er egentlig "skitredd" hester, men falt for navnet Madicken! Jeg er stor fan av Astrid Lindgrens Madicken, og er sikker på at den flotte hesten ders bærer sitt navn med stolthet! :))

    Fortsatt god november-helg!
    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvaraRadera
  2. Ooops! Jeg ER klar over at det er bare to uker fra jul altså! Hi hi ....så det skulle selvfølgelig stå "god desemberhelg"! ;)

    Klem
    June

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! =) Glad hon måste blivit över hästen. =D

    Godmorgon!

    SvaraRadera
  4. Så, nu har hon själv sett att Ninni har fått en häst! Dottern min alltså! :) Och jo, reaktionen väntade inte på sig precis.... :)
    Nä, någon häst i garaget kan vi inte ha, även om det har föreslagits! :) Däremot så kan hon ju bli skötare på en häst, men vi har inte hittat något lämpligt ännu. Hon kan ju bli det på ridskolan, men den ligger ungefär 7-8 km från där vi bor och helst skulle hon ju kunna cykla själv. Dessutom har varken jag eller Jens ridit och kan ingenting om att ta hand om en häst....så vi är inte mycket till hjälp.
    Men vi får se....till sommaren så kanske vi kan hitta något bra häromkring, det är ett häst-tätt område vi bor i.

    Förstår att ni varit mycket i stallet i helgen! Det hade vi också varit! Baka kan du göra "sen". :)

    Kram!

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!