Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

onsdag 10 november 2010

Pannkaka,lergryta & cholkadbollar

Jag har varit ut till bagarstugan idag o hämtat min bricka med ljus.Hittade då min blomma(höstglöd) som levde.Den blommade också........hur är det möjligt,var ju - 16 igår.Tycker att den borde ha vissnat för länge sen.Dessutom har den ej fått vatten på säkert 8 veckor.En gåta.....

Till middag blev det ugnspannkaka.Ninni gjorde cholkadbollar(2 msk. kaffe togs bort & istället satte vi i 2 msk.glögg) Blev goda.
Blev sugen på att testa ett recept i senaste "BUFFE".En älggryta,med citron,chilisås,franskaörter,vitlök,lök m.m.Lergrytan står just nu i ugnen,blir spännande att smaka.Vi smakar nog bara ikväll,för vi har ju redan ätit middag.Tycker om att laga lite framför,så imorgon kan vi ju bara värma mat istället.

Jag har läst ett recept på cyrrykaka på en blogg,tänkte att det ska jag testa.Nu hittar jag ej bloggen,tror det var en på svenska inredningsbloggar.Efterlyser nu detta recept(typ sockerkaka)vill testa o se om den är bra.
Trevlig kväll alla bloggläsare

liten uppdatering:här är currykakan:) -Tack mamma!http://hemmapalandet.blogspot.com/

11 kommentarer:

  1. Ska vi ta snödansen en gång till eller räcker det för den här gången? :))

    SvaraRadera
  2. Go´Kväll

    Här, finns kakan, på högerkanten.
    http://hemmapalandet.blogspot.com/

    Kramar
    /Mamma

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Ja men visst är det=) jag älskar när jag hör det plingar till i mailen och en ny kommentar är på ingående=)

    Ja det är ett mysterium med dessa blommor. Jag har verkligen INGA gröna fingrar och tar död på blommorna oftast innan de kommit innanför dörren hemma..men av nån konstig anledning lyckas jag hålla liv i ormbunkar??? de som ska va så svårskötta sägs det...haha ja jag vet inte, jag ger f.n i att vattna dom bara hahaahha

    Chokladbollar lät inte fel, aldrig smakat med glögg i dock. Säkert gottigt det med!

    KRAMAR o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Chokladbollar med glögg lät spännande. Det kanske man skulle testa =)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh nu blev jag sugen på att baka chokladbollar:)

    Hittade förresten klänning...2stk så nu får jag problem att bestämma mig vem jag ska ha...haha

    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, du får testa kakan så får vi höra sedan vad du tycker.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Låter himmelskt gött, i Finland säger man ännu negerbollar (nami) men hört att det e förbjudet i sverige, så säger mumsiga chokladbollar!

    SvaraRadera
  8. Det lät som tre välditg spännande recept, lite oväntade kombinationer. Höstglöd verkar överleva det mesta, men - 16 och blommar det var nog ganska ovanligt. Kanske den hade en skyddande hustomte där ute som värmde den =)

    SvaraRadera
  9. Det va en seglivad höstglöd! Mycket bättre än min begonia, haha. ;D

    SvaraRadera
  10. Du måste ge ett utlåtande av currykakan när du gjort den. Jag måste säga att jag är väääldigt skeptisk =)

    SvaraRadera
  11. Oj, vad du bakar! Chokladbollar med glögg låter gott. Men currykaka...?
    Vilka vackra väggar ni har i bagarstugan.
    Jag har tittat lite nedåt på sidan. Fasadbelysningen blev ju jättebra. Och fågelhuset och lyktan med nya färgen.

    Ha en trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!