Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

onsdag 17 november 2010

brrrrrrr...............................-18

Klart i luften ,sol...............men - 18 grader.Känns kallt.Men det är väl bara att vänja sig.Kommer ju att bli värre.När vi har haft -30 grader är ju -18 rena rama blidan:))
TIPP TAPP TIPP TAPP,nu tokar vi till det lite........................
Här har vi börjat ta fram julpyntet,är ju en massa julmarknader i byarna runt om till helgen.Det brukar vara mitt riktmärke.Och det är ju nu vi ska njuta,hela advent har vi famför oss.Vi har ju redan smuttat glögg flera gånger.
Igår blev våran byggställning nermonterad,nu behövs den inte på et tag.Kanske den kommer att behövas ,när vi ska ta andra sidan av huset.Men det får man ta då.
Idag ska gubben & Hugge på hockeyträning.Jag & Ninni ska på utvecklingssamtal.Kan bli lite glögg ikväll och kanske en bastu,ha det bra alla bloggvänner.

13 kommentarer:

  1. Oj så kallt ni har det! Bara ett par minusgrader här nere men det är ju för att vi har klart väder ;))
    Skönt att höra att nån mer har börjat med julpynt...
    Ha en fin dag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill också ha kallt och snö!!!!! Myyyyys! Vi har några fjuttiga minus idag men inte alls så många som er. Rimfrost ute och det är ju fint iaf=)

    Ha en bra dag nu!

    KRAMAR

    PS fick du mitt mail?

    SvaraRadera
  3. Fy fasiken vad kallt! =S Jag hade aldrig överlevt ;P


    Godmorgon! kram

    SvaraRadera
  4. Glöm inte bort bastun i kylan!

    SvaraRadera
  5. Mysigt med julmarknader och julpynt! Tänk att det snart är första advent. Kan inte riktigt fatta det. Tycker precis det var sommar!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gjorde Enchiladas för första gången, sjukt gott! :))

    SvaraRadera
  7. Tack för din gulliga hälsning hos mig *L*

    Himla kallt ni har det. Här i småland är det knappt minus.

    Kram Cattis

    SvaraRadera
  8. Jag har inte fattat att det snart är jul, men det är ju sant, bara att ta fram ljusstakarna snart.:)

    SvaraRadera
  9. Fy så kallt! Här har vi -12 och jag tycker att det räcker.
    Stor kram Stina

    SvaraRadera
  10. Gud vad kallt, vi hade rundt det på det kallaste förra vintern...men man blir väl van.
    Jag älskar också adventstiden och julpynt och pyssel, men i år blir det kanske lite dåligt med det. Allt beror på om huset blir sålt och när de nya vill överta...Men lite julpynt måste det bli:)
    Ha en fin kväll m glögg & bastu:)
    Kram Louise

    SvaraRadera
  11. Men så kallt ni har! Vad kul att currykakan blev god. Så fint era hundar har det i sin koja.
    Du är så välkommen att tassa omkring hos mig, vad glad jag blir att du gillar vårt kök.

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  12. Hej igen! Det är så roligt att du tittar in hos mig. Jag har inte gjort så¨mycket sista tiden med bloggen , det är lite rörigt i mitt liv just nu. Ska försöka vara lite mer allert nu när det värsta lagt sig.Det är alltid roligt att titta in hos dig.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  13. Ja nu är det ÄNTLIGEN tid att ta fram julsakerna. Jag har varit och handlat lite smågrejer idag så att jag också kan få ihop en adventsljusstake. Har ni smakat på årets Blossa?

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!