Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

söndag 7 november 2010

Älgjakt & flis

Upp tidigt,väcker tjejerna som är ganska så trötta.Alla gör sig iordning,gubben fixar mackor o varmcholkad.De ska ju på älgjakt.-va spännande.Jag hoppar in i bilen o pyser till jobbet.

Blev ingen älg,men de fick se 10 st. som gick efter varandra över vägen.Ock en mysig fika stund med brasa och allt.
Sonen har varit på hocketträning och sen hos kompisar i grannbyn.Gubben har flisat och fyllt flisfickan,så nu klarar vi kanske en vecka .Bara att elda på,ska tydligen bli - 10 grader imorgon.brrrrr.
Snart blir det bastu,nu soffläge och titta på Beck...(ska ru ha en stänkare? )

9 kommentarer:

  1. Kul med älgjakt=) Här ska maken iväg nästa helg igen och då är det meningen nån av ungarna ska med, får vi se hur det går då*S*

    Hoppas du får en bra dag idag!

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ingen jagar älg här hos mig men det låter spännande.
    Jag har klätt möblerna färdigt äntligen , bilder kommer i morgon.
    Hoppas du får en underbar dag.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  3. Hej

    du är nu anmäld till veckans blogg. vinnaren dras ikväll!

    Ja vi har hund men ingen jakthund. Vi har en dvärgpinscher nu. Har haft en jakthund förut, en drever som maken jagade rådjur med men tyvärr fick vi avliva han för 1½ år sen ca. Maken är inne på att köpa älghund så vi får väl se frampå..men det får dröja har jag sagt eftersom vi snart ska ha bebis igen. Orkar inte med en valp just nu. VÅran Dp är ju bara 9 månader också så han får allt växa till sig först!

    Ja grabben har börjat hockeyskola nu och ska bli proffs förstår du*S* Får väl hoppas på det, eller iaf att han har det som mål ;-)

    Ha en bra dag
    kramar virrpannan! ;-)

    SvaraRadera
  4. Tio älgar det var inte dåligt. Synd att det inte blev någon ändå.

    SvaraRadera
  5. Fattar inte....dom såg tio älgar men glömde skjuta efter dom då eller? ;D


    sv. Haha nej, tvättmaskinen gillar jag. Jag får rena kläder då! =D

    SvaraRadera
  6. Inte dåligt att de fick se älgar i alla fall =)

    Kallt här också! Hade -10 imorse när vi vaknade...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack:)

    Ja vi ska sälja. Har köpt hus i Stockholm (min hemstad). Har bott i Norge i 6 år nu.
    Nä nu får jag sätta igång och städa. Måste passa på mens minstingen sover:)

    Ha en fin dag du me.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, nu är det kallt. Vi hade -12 i morse. Jag som vill ha varmt.;-)
    Tack för att du kikade in till mig.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Mysigt för barnen med älgjakt och det räckte nog gott med att bara se dom för personligen skulle jag tyckt att brasan den varma chokladen och stämningen att bara få sitta där var det bästa...
    Ja kylan ja...inga kommentarer...;-)
    Kramen!

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!