Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

tisdag 11 oktober 2011

Tagit in min Physalis...

Den här har jag tagit in,ger ännu frukter.Ska tydligen gå att göra marmelad på dessa läckerheter.Har ni nåt bra tips ,vad man kan göra med dom(oftast så äter vi dom som dom är)

Här kommer en bild på hur vårat hus såg ut Aug.2010...



Idag har det blivit grå färg på några plankor.Imorgon ska jag måla panel ...jag börjar ana slutet nu,äntligen:)Kommer snart bild på huset,har ju hänt lite sen sist...





Idag har jag och Madicken varit i skogen 1½ timme.Var skönt & tyst... bara sitta & filosofera.Och prata med hästen förstås.

Blev så sugen att ha en tävling här på bloggen framöver,så håll utkik!







4 kommentarer:

  1. Men ojoj, jag hajade riktigt till, ert hus som rött....det var som att se vårt hus när vi flyttade in för 8 år sedan, sen har vi renoverat huset efter det. Ska blir rligt att se ert hus i färdigt skick;) Kan tänka mig att det är superfint;))

    Vilken underbart fin häst du har, det är lycka;)

    Förresten, dina physalis, har du köpt de som en planta??? Det är åt som jag måste göra i såna fall nästa vår;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  2. Vi brukar också bara äta Physalisen som dom är =)
    Tur att den kom in nu, tål väl inte kyla direkt.

    SvaraRadera
  3. Jag visste inta ens att man kan odla såna här .
    Tror nog inte jag har smakat en sån heller .
    Tänk vilken skillnad på erat hus .Men det såg gulligt ut när ni köpte det .
    Mysigt vara i skogen . Livskvalitet !
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Physalis. Läckert, har aldrig sett sådana plantor. Sått den från frön eller? Ska blir kul att se bilder på ert hus snart =) Ska själv lägga in lite bilder när jag fått tagit några bra som visar färgen. Hoppas ni får en mysig helg.

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!