Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

måndag 28 november 2011

Snö på marken...

Bild från fönstret i bagarstugan.Lilla trollet vinkar...

Min "julby" som kan lysa på 2 olika sätt.Den är nog en favorit...


När Ninni kom från skolan idag, så gav hon hästarna lunch.Sen gick hon till en kompis (3 km promenad) hon är duktig på sånt.Klagar aldrig på att det är för långt att gå.Så nu ska jag börja med middagen,sen åker jag iväg med bilen & hämtar hem barnen.Vill inte att de ska vara på vägen i onödan när mörket kommer.Fast de har ficklampor,reflexvästar + lösa reflexer.Det är de duktiga på.

Hörde på radion idag att de som bor på landet är duktigare att använda reflexvästar än de som bor i stan.-Är det så? ....kanske.

Ikväll ska det flisas till värmen.Sen kanske det blir bastu & en löjromsmacka....Ha en bra 1:a advents vecka...
(vi har plutte lite snö på backen)


8 kommentarer:

  1. Det är bra att de har förnuftet att bära reflex, man märker när man kör hur "osynliga" människor är när de inte har någon!
    Vi har inte en tillstymmelse till snö, men det har blåst så in i bängen. Usch för det!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Vad duktig hon är din dotter som promenerar så långt och bra på att använda reflexer .
    Mysiga bilder .
    Jag har också en julby men har inte tagit fram den . När man har tänt den så surrar den så irriterande ljud tyvärr .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Snö! Det känns avlägset här... Här har vi ju haft storm, fast det har lugnat ner sig nu. Men det är 9-10 grader varmt så snö känns väldigt avlägset!

    Vad duktig hon är Ninni! Blir imponerad och tänker samtidigt att min dotter nog är lite bortskämd. Hon har iofs dubbelt så långt till sina kompisar, men ändå....

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Duktig dotra;)) Reflex är ett måste,tänk om alla var lika förståndiga;))

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  5. Här kör vi med reflexjackor. Annars blir vi nog påkörda på de här vägarna.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Hejsan svejsan!!!
    Länge sedan jag var inne hos dig.
    Vi har haft krångel med internet, hoppas det ska funka nu.
    Klok tjej. Här finns ingen snö, nån minusgrad bara.
    Jul blir det i alla fall som tur är.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Tråkigt med erat fönster! Vi klarade oss ganska bra i stormen, sånär som en vindskiva som ändå var i stort behov av att bytas. Hade blundat lite för länge för det bara;-)
    Jag tycker inte heller om att barnen rör sig själva ute när det är mörkt.
    Även om de är duktiga med reflexer, så är jag lite nojjig att det ska hända dem något<3 :-)
    Kram Maria
    Ps. funkar fortfarande inte att kommentera hos dig annat än som anonym:-( Hos andra har det varit likadant, men funkar nu utan att jag har ändrat några inställningar. fattar inte varför det bara är så på vissa bloggar:-((

    SvaraRadera
  8. Ser fantastiskt hemtrevligt ut hos er!
    Och jag tror också att vi på landet är duktigare på att använda reflexer (eftersom vi måste hihi)I stan syns man lite bättre med gatlampor och så ju

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!