Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

fredag 18 februari 2011

Vintern förtsätter...

endast - 28 imorse........i helgen måste vi flisa så vi klarar helgen.Det har gått åt massor med flis under den här kylan.Men vi har det varmt & gott inne i huset.Aldrig har vi haft det så varmt inne som i vinter.Nya fönster + västkust skivan gjorde susen.Men man vill väl inte bara vara inne hela tiden.Känns som om jag ska hissa flaggan när det blir mildare ute.Så om nån undrar varför jag flaggar framöver......då vet ni.
Ninni gjorde en jättegod mjukpepparkaka:
3 ägg
2 dl. socker
3½ dl. vetemjöl
1 tsk.vaniljsocker
2 tsk. bakpulver
1 dl. filmjölk
1dl.olja
1 påse .pepparkakskryddor
175 grader ca.45 min.

9 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på att baka en kaka. Den ser god ut den där.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset.Måla ja det vore inte så dumt.När vi tar bort köksön så tror jag det blir ett rutigt golv i köket vad tror du om det?

    Kram Anni

    SvaraRadera
  3. Nu röstar i alla fall jag på sommar! Mjukpepparkaka håller nog uppe humöret i kylan :D

    Svar: Tack så mycket, målar inte så ofta men tycker verkligen om det :) att bara sätta på någon bra musik och måla :)

    SvaraRadera
  4. Kylan håller i sig, tur solen lyser på dagarna i alla fall. - 32 i morse.
    Mjuk pepparkaka är gott. Vilken duktig dotter!
    Jag har också bakat i dag, händer inte så ofta....
    Ha en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Ja, tack för lite mildare väder!

    Vilken tjusig kaka. Tur vi har våra barn hi hi

    SvaraRadera
  6. kallt har vi oxå men intå sååå kallt :)
    Sol har vi idag!
    Ha en underbar helg

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott med mjuk pepparkaka! Man behöver lite gott nybakat att mysa med i kylan.

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att ni har det varmt och mysigt inne i alla fall när det är så kallt ute. Roligt att märka att nya fönster och de där skivorna gjorde nytta.

    Ha det skönt!
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Fyyy vad kallt ni har! =S
    Och kakan ser ju super god ut! =D

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!