Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

söndag 20 februari 2011

Vår i luften......endast -15 idag

Fick de här fina blommorna av mor & far igår när de kom förbi.Hittade en fin låda,som passade....
Eftersom det "endast " var -15 & jäteskönt ute,passade vi på att motionera hundarna lite.På isen var det djupsnö,så det var ganska jobbigt att busa lite.Några spännande rävspår hittade plottarna.
Jag & Ninni for till stallet.Provade att longera Madicken(hästen går runt på en volt i en lång lina)Vi testade bara 10 minuter eftersom det var första gången.Gick ganska bra.Blev skritt & halter.Hon är duktig att stanna när man använder rösten.



Ninni red en sväng,jag hade så mycket kläder på mig att jag var tvungen att ta av en fleece tröja när jag sen skulle rida.Madicken var duktig på kort trav.
Här på bilden ser man hennes nya sadel,tyglar ,stigbyglar & svarta schabraket (ligger under sadeln)
Idag har vi varit ute några timmar,kändes otroligt skönt.Har varit så jobbigt i kylan.Ha en bra söndagkväll alla bloggläsare.


6 kommentarer:

  1. känns nästan som om det bara blir kallare och kallare ju :)

    SvaraRadera
  2. -15 grader och Vår??? Huga mej!
    Här är det oxå kallt och solen har varit framme hela dagen. Men inga vårkänslor ännu....
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  3. Hej. Tack för kommentaren =)Hur är det där borta idag då? Här är det kallt igen. Tycker den här kylan kan släppa nu. Brrr..längtar till mars och varmare dagar så man kan fara ut på isen och mysa i solen. Barnen är sjutsade på dagis och skola nu och själv är man ledig så det blir nog att sätta sig i pysselhörnan en stund. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Här är det också varmare ,-15 grader.Det är ju stor skillnad mot -30.
    Vad mysigt ni har med era ridturer, och hundpromenader.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Grattis till vinsten.
    Maila mig din adress.
    Kramar Anni.

    SvaraRadera
  6. -15 och vår...ha ha ha du är rolig =) Ni är rejält härdade där uppe =)

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!