Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

onsdag 16 februari 2011

Lite av varje

Här är lite blandade bilder .......Takrosett i vardagsrummet,våran sänggavel & kallor
En otrolig kyla har det varit här nu i några dagar,ofta - 30 när vi har vaknat.Bara några mil härifrån har dom haft -40,de är kallt.
Ninni ligger & myser med Vilja.....

Hittade några gamla foton....Doskar var en nordsvensk jag hade när jag var 15 år.Han var en gammal travare som ville tävla med allt & alla.Han älskade att hoppa,vägrade aldrig .Då knäckte han bommarna istället.Kommer ihåg en gång när vi skulle hoppa studs (två hinder efter varandra )Han tog båda i ett språng,det gick inge bra....vi red omkull och jag fick hästen över mig.När han skulle ställa sig upp så fick jag en spark mot mitt öra(jag fick ett blåöra)Efter ridturerna på våren när han var lerig om fötterna gillade han att få fotbad.Han stod med fötterna i fyra hinkar,det såg ganska så kul ut......
Mulle var min första häst som jag fick när jag var 9 år.Han var så snäll.Gjorde aldrig nåt dumt.Perfekt barnhäst.Här på bilden står han och väntar när jag är inne och äter.


8 kommentarer:

  1. Men!!! -40!!! Kan de bli så kallt?! Fyyyyy! Vi har bara ett par minusgrader men det blåser så det känns som is mot ansiktet. Men vem är jag att klaga.... -40! Det var det värsta jag hört! :)

    Stor Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig bild där du bundit fast hästen i bron.Förstår att du inte bodde inne i stan i alla fall när du var liten.
    Här är det också fortfarande kallt,-30 just nu.
    Ha en bra kväll! Ska snart titta på Halv åtta hos mig som jag gillar.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se äldre kort :) ..och han ser riktigt snäll ut!!

    SvaraRadera
  4. Ja, det känns bra att vara tillbaka =)
    Vad gulligt att hästen stod och väntade på dig utanför =)

    SvaraRadera
  5. Det var mycket mys på de där bilderna.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Usch vilken kyla ni har! Då hade jag nog tagit med mig sötnosen Vilja och bäddat ner mig fram tills våren kom ;))
    Så kul med gamla hästminnen... jaa, man kanske skulle gå igenom gamla fotoalbum snart och ha en riktig nostalgitripp... :D
    Ha det så bra det bara går i vinterkylan!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  7. oj vad kallt ni har. Man får vårkänslor av kallor tycker jag.Hoppas allt är bra .
    Kram Anni

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!