Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

måndag 14 februari 2011

- grader på Storholmen

Här kommer bild från bagarstugan,kakelugnen är så fin...
Väntar på grejer som vi beställt till Madicken,sadelgjord,tyglar & shabrak...
Ikväll tar jag & Ninni med morötter till hästarna,många morötter.

Visst är hon som en karamell Nike?-ser ni rynkorna på magen & dom långa öronen....
Hon gillade att få somna i famnen,gärna på rygg.


I morse när vi vaknade hade vi - 29,tittade på lokala vädret på TV & norska YR på datorn....ser likadant ut resten av veckan.Känns ju inge roligt alls.Men snart är våren här,får ju njuta av solen ändå.
Ha en bra alla hjärtansdag alla bloggläsare.


10 kommentarer:

  1. Vilken fin kakelugn, och jag ser en fin gammal trähäst i bakgrunden.Ja fin riktig häst också.Men jag som inte förstår så mycket om hästgrejer undrar : vad är shabrak? Vi brukar säga om något är stort, otympligt, klumpigt då är det ett shabrak.
    Ha en fin Alla Hjärtans Dag!

    SvaraRadera
  2. Fina och mysiga bilder.
    Stor kram från mig.:-) Stina

    SvaraRadera
  3. Usch inte kul med sån kyla!! Tur ändå att vi kommit en bit in i februari och att det väl måste gå åt rätt håll nu(??)!!
    Nike är ju bara föör söt!
    Och så kul med dina före/efterbilder på ert vackra hus!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  4. Igår morse hade vi -28 här, men idag är det lite varmare. Den där vårkänningen jag hade för en vecka sedan är som bortblåst, haha.:)

    SvaraRadera
  5. Vilken gullegris! =D

    Här är det inte så kallt men det har snöat igen så vårkänslorna försvann =/

    SvaraRadera
  6. Jag har jobbat som personlig assistent i 3 år, och jobbat en sväng på hemvården. Min brukare gick bort så jag fick gå till en annan arbetsgivare. Jag var rädd att jag inte får tillräckligt med timmar så jag sökte ett till jobb! Så igår hade jag intro från den nyaste arbetsgivaren och jag känner att stället är verkligen inget för mig! Det behövs verkligen personkemi när man jobbar så nära någon, och jag hade ingen kemi med den här brukaren. Tyvärr. Men så kan det gå ibland :) Jobbar eller har du jobbat som assistent?

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vad fint. jättefinkakelugn.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Tack hihi...
    Jag blev förvånade att så fin era hus före och efter var så snyggt! Kakelugn åh är så förtjusta ;)
    Herregud så kallt ni har där uppe. Det kommer jag inte överlevar ;);) allstå gå ut brrrr. Jag längtar att få smaka din grekisk kyckling som du gav mig recept. Jag har 12 dagar kvar att dricka Modifast sedan operation den 28 Feb. Jag få smaka den i början av april. Jag längtar få smaka alla goda mat av mamma och bland annat.
    Ha så gott iveckan/Lotta

    SvaraRadera
  9. Hej:)
    Allt är väl...har haft lite dåligt med energi i det sista och det går ut över bloggen. Har inte haft ork helt enkelt. Får hoppas med lite vårstämmning snart att det blir bättre:)

    Så fin kakelugn ni har. Och kallt!! Inte lika kallt här i huvudstaden dock, men kallt nog..brr.

    Kram på dig:)

    SvaraRadera
  10. Man blir verkligen less på all kyla! Nästan så att man längtar efter myggen ;) kul med lite shopping till hästen :D

    Svar: Vet faktiskt inte om det finns någon köldgräns. Förra vintern var det då tävlingar i Boden när det var -27 grader, men då var inte kuskarna så kaxiga ;)

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!