Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

onsdag 20 oktober 2010

Regn & rusk

Här är det 5+ och regn,den snö vi hade har regnat bort.Imorgon ska det tydligen bli - grader igen.
Igår fick vi upp taknock (undrar om det stavas så? ) plåten på huset.Även under & överbleck till fönstren.
Blir att åka och handla lite för vi ska baka till Höstmarknaden imorgon på Hugges skola.Barnen kommer att redovisa först det dom lärt sig,sen blir det Höstmarknad i matsalen.De har pysslat med olika saker som vi föräldrar får köpa.
Under skoltid har de även varit & plockat svamp i skogen,som har blivit goda svamppajer.Även potatis ock morötter ska finnas till försäljning........ska visst vara som en riktig höstmarknad.
Pengarna som barnen får in går till läger el.nåt annat kul.
En bra ide,då får barnen hjälpa till och arbeta för att få in pengar.Istället för att lägga en slant bara sådär i klass kassan.
Sen avslutas allt med en musikföreställning & fikaförsäljning i gympasalen.

Komptid för Hugge ,betyder att han + alla andra får ledigt på Fredag:))


Middagen idag kommer att bli: Leverbiff,alla familjemedlemmars favvo.........särskilt den goda såsen.
Isträning för sonen & Ridning för dottern.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Låter som att du har fullt upp idag ;))
    Visst kan man smygstarta med glöggen nu, har själv en flaska längst in i skafferiet som jag har sneglat på ett tag nu... Efter en "ruskig" kvällpromenad så tar jag fram den!
    Dunderglöggen är så lätt att göra, och så supergod - en succé att bjuda på i Advent.
    Hade du bott lite närmare så hade jag bjudit in mig själv på middag hos dig ikväll, jag älskar lever men det är jag tyvärr ensam om här hemma... ;))
    Ha en skön dag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Låter ju kul! =D
    Svamp är däremot äckligt :P


    sv: Ja bilder lär det komma så håll ut! =D

    SvaraRadera
  3. Usch, här har det också regnat och ruskat idag. Diagonalt regn, typiskt Skåne! :)

    SvaraRadera
  4. Hej svejs!

    Kallt är det , burr. Nedräkning till värmen 6 dagar kvar. Vilken fin mjölkkanna eller vad det heter.
    Kram Anni

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!