Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

torsdag 21 oktober 2010

Nu vill jag ha ditt bästa tips

Har du ett bra tips som du kan dela med dig,kan ju vara en huskur eller nåt annat bra trix.
Här kommer lite från mig:

Fläckar på kläder-Ta Yes diskmedel på fläcken och tvätta sen i tvättmaskinen,vips...fläcken är borta
**************************************************************************************
Dålig lukt i skor el.hundbäddar-strö på lite bikarbonat som tar bort sunkig lukt
**************************************************************************************
Hicka-Botar du med en msk.lingonsylt
**************************************************************************************

9 kommentarer:

  1. Här kommer ett riktigt trolleri knep som min mamma lärt mig. Ett gammalt knep som har gått i arv men som på ett magiskt sätt funkar. Om man får ett getingstick ska man fort som attan riva upp en grästuva..den behöver inte vara stor men det måste finnas rötter med jord på. Då gnider du rötterna på stället du blev stucken på och sen stoppar du ner tuvan i marken igen. Detta är väl beprövat bland annat på båda mina barn när dom bivit stugna. Ingen av gångerna har dom fått något av getingsticken efteråt..bara en liten röd prick har synats när man tittat noga, ingen rådnad och ingen svullnad. Coolt..ellerhur!

    SvaraRadera
  2. Köp galltvål mot fläckar. Jag har inte provat själv, men har förstått att det är väldigt bra.

    För att göra ren en termos, proppa i en ganska stor bit blött hushållspapper av bra kvalite och skaka om så det kommer åt överallt. Om den är mycket ingrodd kan man göra om det tills allt är borta. Sjukt effektivt.:)

    SvaraRadera
  3. Tack för titten och din kommentar hos mig. Nu hittade jag ju till dig! Ska kolla vidare här.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Vid dålig lukt i micron...lägg in en delad citron i en skål med vatten o kör nån min i micron :))

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har inget bra tips mot fläckar tyvärr.
    Ja ,jag älskar vitt. I källaren ska vi bygga ett nytt badrum på ca 15 kvm och vi ska försöka med att bara navända oss av vitt och grått eller svart i klinker och kakel.
    Jag såg dina ägg, vad läckra de var.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  6. Jag har säkert något tips i bakfickan, men inget som pluppar upp bara så där just nu. Min hjärnceller är inte vad dem borde vara...

    SvaraRadera
  7. Om kopparna blir fula av te och kaffe på insidan, gnid med salt och vatten.

    SvaraRadera
  8. Grattis till Veckans Blogg hos Pippi. Kul juh.

    SvaraRadera
  9. Jag skulle komma med samma tips som Monika här ovan! Skit också att hon hann före! :)

    Annars så har jag total hjärnsläpp just nu, jag återkommer när min hjärnaktivitet är återställd till det normala!

    Trevlig Helg bryden! :)

    Kramar

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!