Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

fredag 15 oktober 2010

Köttfärs rulle

Detta är en favorit,jättebra mysmat eller om man är många personer.
Gör en helt vanlig ugnspannkaka,gärna på bakplåtspapper...(med en gnutta bakpulver i smeten)Under tiden som pannkakan är i ugnen så gör du en köttfärssås (inte för såsig,ganska så fast ...eftersom det ska vara fyllningen)
jag kryddar till färsen lite x-tra.

När pankakan är färdig så smetar du på köttfärsfyllningen med lite tomater & riven ost.
Rulla sedan ihop den så det ser ut som en rulltårta.Sen kan man ta lite mer ost på själva köttfärsrullen & gratinera en liten stund i ugnen,medan man gör en god sallad.

Sen är det bara att njuta av en gudomlig måltid.......-Trevlig helg alla bloggvänner

8 kommentarer:

  1. Det kanske man ska testa någon gång. Tack för tipset!

    ha en fin fredag

    SvaraRadera
  2. Så gott det låter - alltid kul med nya tips på middagsmat!
    Önskar dig en fin fredag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  3. Jäklar vad gott det låter! =O Måste nog testas!

    sv: Okej! =) Detsamma!

    Godmorgon!

    SvaraRadera
  4. Tack för det tipset det ska jag prova nån dag :)
    Ha en bra helg
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag åt den där rullen fast i LCHF version förra veckan. Dvs utan mjöl...supergott.

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset, det lät supergott! Ska absolut provas på.

    SvaraRadera
  7. Låter son enchiladas som är fruktansvärt gott :)Fast jag gillar den bättre med kycklingfyllning. Något lättare att göra än att göra en ugnspannkaka att rulla in den i.

    Vill också påpeka att du glömt ett "a" i bara. Texten som står ovanför där man lämnar en kommentar. ;)

    SvaraRadera
  8. Jag gör den här ibland och den är alltid lika poppis!

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!