Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

fredag 11 mars 2011

Hittade en gammal travtidning från 1966

Hittade denna travtidning från 1966 i spånet på vinden.Kul att se reklamen i den och priser :kåldolmar 6 kr,kalops 6kr i restaurangen på Åbybaren....Vadhållningstabell...& hästen Loser som sprungit in hela 55.000 kr.
Travprogrammet kostade :1 kr inkl. moms
Lite blomsterbilder.........klätterväxten högst upp är en svart kläng stormhatt...

Hittade lite mer hus bilder på vårat hus...



gillar mest efterbilderna.


11 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för tipset! Jag ska absolut prova din falska fläskfilé.
    Kul med den gamla tidningen, speciellt kul att se priserna.

    Ha en skön fredag!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Så fint ni bor alltså.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Haloj.
    Ja dom har massor av fina gardiner, gillar mest de med text, ser att du har den med "i takt med tiden" den e jätte fin. Dom hade nån med fjärilar som jag tyckte var jätte fin. Någon gång när jag har massa pengar till övers ska jag beställa massa inredningsprylar därifrån. Finns så mycket jag vill ha. Roligt är det ju att springa på loppisar också och hitta prylar man kan måla om och fixa själv. Nu börjar ju snart loppis säsongen. Skoj! Vilken förvandling erat hus gått igenom. Det är jätte fint! Till sommaren får vi klart vår brädfodring och ommålat, ska bli underbart. Som ett nytt hus blir det.

    SvaraRadera
  4. Åh vad coolt med travprogrammet :D

    Svar: Vi har också ett riktigt dåligt väder, vart tog våren vägen? :(

    SvaraRadera
  5. Hejhej!
    Svar: Jo tack, det känns bra att äta långsamt med mos. Äter av 1-2dl mat på tallrik blir man mätt ja visst! Är inte hungrig bara jag följer 6-8 måltiderna om dag så jag tänkte inte på om är hungrig? Nää! Men om jag hoppar över några måltider då är ju hungrig hihi. Om jag är sugen på sött? Ja, ibland hihi så vill man ha gott då få man ta gott på helgerna typ.
    Du få ha så trevlig kväll Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken skillnad och så vackert hus du har fått.
    Ha en bra helg!
    Kram Anni

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Det är roligt att bläddra i gamla tidningar. Har hittat massor av gamla mattidningar hos farmor och farfar från 50 talet. Det har hänt en hel del sedan dess. Jätte fina bilder.

    Ha en fin dag och trevlig helg!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  8. Men så fint hus, vilket drömhus ❤

    Jätte mysig blogg. Ska kika runt lite till ;)

    SvaraRadera
  9. sv: Jaha är det det hi hi. Ja jag hittade hit via din mammas blogg,men visste inte att det var din mamma.

    Jag älskar henns smycken och hon blev ett självklart val för veckansd blogg denn omgång ❤

    Vad glad jag blir att du gillar min blogg med =D

    Jag blir så inspirerad av att göra lite shabby chic/lantliga tavlor när jag surfar runt här....

    Vi hörs snart igen

    Kram Penny

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Ni röstade rätt hemma hos dig. Det var Eric som vann.

    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  11. Varmblod är en väldigt trevlig ras. Intressant att kika på travprogrammet och se hur travhästens utrustning utvecklats-inget alls. Jag är lycklig över att ha fått tag i en sele med bredare däckel, finns hos Finntack :). Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!