Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

söndag 21 augusti 2011

Doftar nybakat här på Holmen...

Igår var det fotboll för hela slanten,vi steg upp 06:00.Åkte till Bredåker utanför Boden.Hugges lag gick till final,som de vann.Grattis till pojkarna........Blev lagfotografering & en fin pokal.

Bakat Hastbullar,enkelt & snabbt.Receptet hittar du längst ner i detta inlägg.


Barnen är på byn & säljer jultidningar.De samlar till en speciell premie.De är så duktiga på att få egna slantar.

Inhandlat mer hinkar färg,grå matilda & vit.Målningsarbetet fortsätter.


Hastbullar ugn.225 grader varmluft.200 grader

5 dl. vetemjöl

2½ tsk.bakpulver

1 dl.strösocker

½ tsk.kardemummakärnor el. 3/4 tsk.malen kardemumma

100g. margarin

1 ägg

2 dl. mjölk

pensling & garnering:1 ägg & pärlsocker el.hackad sötmandel


Blanda mjöl,bakpulver,socker,& kardemumma.Finfördela matfett,tillsätt ägget & mjölken.Arbeta raskt ihop degen.Kicka ut på bakplåtspapper el. i formar.Pensla med ägg & strö på pärlsocker.Grädda mitt i ugnen ca: 10 min.




9 kommentarer:

  1. Hej. Det hade varit trevligt... Hastbullarna såg goda ut som sagt vad det är några mil för en fika.....Vilken underbar spegel.
    Kram anni

    SvaraRadera
  2. Grattis till pojkarna som vann.
    Bullarna ser goda ut . Kanske jag ska testa göra dom , gillar när det är enkelt.
    Vad duktiga barn du har som säljer jultidningar . Det är mycket jobb med det . Min äldsta flicka var duktig på att sälja när hon var yngre , hon fick ihop till en TV .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Grattis till killarna =)
    Kan man frysa hastbullarna tror du? Kanske inte blir lika goda när man tar fram dom sen.

    Jultidningar? Det måste vara det riktigt säkra hösttecknet hihihi

    SvaraRadera
  4. Nä, jag har aldrig bakat hastbullar. Men de ser goda ut.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Hastbullar ser kjempegode ut, gratulere til guttene som vann , og takk for hilsen hos mæ, ha en trivelig onsdag, hilsen Lisbeth ;O)

    SvaraRadera
  6. Mamma gjorde ofta dessa bullar.
    Kram Mammi

    SvaraRadera
  7. mums, tack för receptet :)

    Det där med ingefära har jag läst mycket om, men är det något man bara ska äta så där som det är eller hur är det med det?

    Just nu knaprar jag åksjuketabeltter, fungerar lite faktiskt :P

    kram

    SvaraRadera
  8. Här uppskattades hastbullarna kan du tro! Sonen och hans kompisar har precis länsat korgen, jag hann inte ens ta ett foto på dom=)
    Kanske ska göra en sats med kanel också...

    SvaraRadera
  9. Bra med snabba bullar!
    Det låter snyggt med mörkgrå ytterdörr. Kämpigt med all målning men skönt och fint när det är klart.

    Ha en skön helg!
    Agneta

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!