Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

onsdag 6 juli 2011

De första jordgubbarna...

Hästarna njuter i hagen.Igår lastade vi dom i transporten,åkte till veterinären för att vaccinera dom.Smidigt & bra.

Världens snällaste ponny.......jag har fått tag på uppfödaren i södra sverige.Hon skulle leta fram lite kort på honom,kul att få se han som föl.



Mitt växthus är inte stort........men det växer så det knakar.Igår plockade vi de första jordgubbarna,åhhhhh va gott.Hugge har fyllt på poolen,få se om det blir nåt dopp.

Gräsklippning står på shemat,även en sväng med grästrimmern.





här ser man bara värmeslangen,vi har gjutit plattan nu......Snart,om några dagar kommer inglasningen.

Drömmer fortfarande om nya rottingmöbler,en matgrupp och sen en hörnsoffa skulle passa fint.


Vad föredrar ni,en gasolgrill eller en kolgrill? -jag skulle vilja ha en stor kolgrill,blir god smak.Har ni nåt bra grilltips?







6 kommentarer:

  1. Så mysigt med glashus, man kan ju sitta ute mycket längre då. Rotting är ju så fint också...

    Vi har gasolgrill, mest för att det ska gå så fort som möjligt, väldigt praktiskt med små barn, men det blir lite extra god smak på köttet med träkol.

    Vi har nästan inga gubbar kvar, mamma har vattnat och plockat medans vi har varit i Norge...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här hemma kör vi med kolgrill! Vi har dessutom den klassiska uppdelningen, dvs mannen grillar och jag gör resten! :) Så grilltips är jag inte så bra på, skulle väl vara att vi har slutat att marinera kött utan vi använder glaze istället. Och förresten, att grilla i foliepaket (speciellt grönsaker) är en ny favorit!

    Älskar jordgubbar! Men här börjar de ta slut. Vad underbart att ha det framför sig! :)
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vilket gulligt litet växthus du har . Kul att det växer .
    Förstår att ni hade mysigt i Piteå , det är en rolig upplevelse Pite Summer Games . Jag är imponerad att allt fungerar så bra, det är ju så många lag med .
    Fina hästbilder.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Om man skivar ner kiwi i marinaden blir det hur mört som helst! Att marinera med lime är också väldigt gott! :)

    Svar: Nä, jag hittade inte igen skon, han tappade den andra framskon när min medryttare var ute och körde honom, så idag när jag kom dit var hoven helt trasig. Väldigt jobbigt men jag tror att min hovslagare kan fixa det bra för det var längesedan han blev skodd så det går nog att ta bort ganska mycket :) kul med skoning, jättebra att kunna själv, det är bara att öva så kommer det till slut :)

    SvaraRadera
  5. Kolgrill naturligtvis! För oss finns inget annat när man får den där goa grillsmaken. Vi tänkte investera i en ny nu i det närmaste och då tänkte vi faktiskt göra pizza =) Får se hur det går.
    Grilltips... hmmm. Välj ingen grill utan lock, om man nu inte vill snabbgrilla allt hihi

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder! Kolgrillat smakar ju helt klart bäst....Kram Johanna

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!