Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade

torsdag 7 april 2011

våran prins & prinsessa

Här är hugge 3år & Ninni 1år på ridtur.Trähästen har mormor & morfar gjort....
Här är dom där jäkla fåglarna.........Fasaner har vi massor.De verkar bo ett gäng i timmerhögen som är några meter bakom hundgården.När jag går ut med hundarna på morgonen ,så skriker dom till.(inget fint fågelkvitter,utan dom skriker)Tycker det låter som en groda med trumpet.

Sen går fågeln o retar hundarna i hundgården.
På sommaren har vi vaknat mer än en gång av dessa flygfän.Vi sover ofta med öppet fönster....så sitter den just utanför o skriker.

En gång hörde vi att det var nån på bron,jag & Ninni gick i hallen o tittade.Vi räknade till 19 st på backen nedanför bron.

En annan gång kom jag hem med bilen,fick stanna efter våran väg för 2 fasaner (hanar) slogs.Dom slåss tills den ena dör.Där fick jag stå med bilen som ett fån,p.g.a ett fågelslagsmål.Sen sprang vinnaren av matchen iväg som en dinosaurie,dom vaggar när dom springer.

Jag är ju djurvän,men dessa hör inte till min favorit.

7 kommentarer:

  1. Åh vad störande! :o

    Svar: Tack! Vi ska göra vårat bästa! :)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, och jag som går och daltar med "våra" fasaner:-)
    De kommer och äter vid fågelautomaten, men eftersom det blir förhållandevis lite som trillar ner till dem, så häller jag ut frön på marken med! Och äppleskruttar(de som inte kaninen får, det är konkurrens om maten) och brödsmulor och pasta och jag vet inte allt:-)
    Våra fasaner har jag aldrig sett slåss. De kommer så rart, flera honor och hanar tillsammans, men jag kan ju förstå att du blev irriterad över att behöva stå och vänta på ett fasanslagsmål ;-)
    Och visst, deras läte är ingen skönsång,
    men vackra är de, "mina" fasaner:-)
    kram, Maria

    SvaraRadera
  3. Vilket störande djurliv du har, inte bara fördelar att bo så mysigt som ni gör.
    Söta bilder på din prins och prinsessa när dom var små.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder på barna.........det ska börjas i tid....."mysiga" fåglar...
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Det kan jag förstå, djurliv kan störa nåt otroligt, komiskt nog :)
    Det lät som en himla bra beskrivning av hur en fasan lät :)) När vi hyrde en lägenhet i Göteborg en sommar hade vi 1000 fiskmåsar - allraminst - som vrålade och skränade utanför fönstret dygnet runt.. ingen ro alls.. vi fick skaffa öronproppar haha
    Åh, vad roligt du lagt mig till din blogglista. Det värmde! Ha en fin torsdagskväll!

    SvaraRadera
  6. Jobbigt med fåglar som stör. Vi får alltid hit tranor på vår och sommar.
    Man har lust att ta jaktlicens.;-) Kram Stina

    SvaraRadera

Jag är så glad för att du lämnar en kommentar.
Om du inte har blogg, går det ändå att lämna.
markera bara "Anonym"
Tack!